Tankar en sen måndagskväll

Jag lyssnar på Melissa Horn och hennes texter är otroligt bra, hennes röst vacker och melodierna genialiska. "Lät du henne komma närmre" Säger precis det som jag tror alla någonstans tänkt, eller kommer tänka.  

På tv går mitt hat-program, det är tramsigt, barnsligt äckligt och INTE roande. Svenska, norska och danska lag ska under tystnad utstå massa äckliga, smärtsamma och förnedrande saker. De som är tystast vinner. Jag blir mest arg när ja kollar på det. Ändå stänger jag inte av för jag vet att vänner kommer strax därefter. 

Idag har jag suttit i fyra timmar och läst om hjärtat. Hjärtat fascinerar mig, hela kroppen fascinerar mig och jag upptäcker för varje dag som jag läser hur komplicerad, smart, avancerad och cool vår kropp är.

Julen närmar sig med stormsteg, jag har julgardiner, ljusstake, tomte, klementiner i en skål, mer ljuslyktor än vanligt och annat pyssligt. Är nöjd med min lilla jul-lägenhet. Julstämning? Ja, nu ligger det dessutom lite vit snö på marken och någon jullovs liknande tid närmar sig även om den innebär mycket plugg. 

Jag oroar mig för tentor, pengar, framtid, vänner, ovänner men det räcker med att bara se mig omkring och så mår jag genast bättre blir istället tacksam. 

Ett leende, en positiv attityd, nära till skratt, hjälpsam, omtänksam, osjälvisk - saker som alltid är klädsamt och aldrig blir omodernt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0