Vinterland och så

Det är massor av snö nu. I morse kunde ja knappt få upp min dörr. Insnöad. Nej men nästan. Fick pulsa genom snön i mina sneakers. Är fattig student och har just nu inte råd att köpa vinterskor. Helt klart illa. 

På bussen till skolan var det knökat med folk. Jag gillar inte att åka buss. Cykla är min grej. Men det är så mycket snö nu, och framförallt väldigt mycket lömska isfläckar, så det har blivit buss på sistonde. Bussen var iallafall full! Folk stod upp och tryckte ihop sig så mycket som möjligt, jag irriterade mig på killen som stod bredvid mig som hade fetaste ryggsäcken på ryggen och han märkte inte att han tryckte ner mig totalt med den. TA AV DIG RYGGSÄCKEN MÄNNISKA! Tre jobbiga högstadiebarn ( såg ut att vara i din åldern i allafall) stod och var ännu jobbigare, bråkade, puttades, skrattade och pratade så högt så dom överöstade min ljudbok ja lyssnade på. Jag kunde inte låta bli att himla med ögonen och dra åt mig armen lite extra hårt och argt när dom genom sitt knuffande klämde den mot bussens vägg.  

Nåja, i övrigt en bra dag. Det är otroligt vacker ute, snart väntar ledighet, känner mig pigg och glad, Lite frusen, ekonomiskt orolig,har julklappspanik och tiden går lite för fort. Men börjar bli van! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0