Två dagar men ändå bara en

En sådan där dag. Fatta beslut, vara vuxen, klok, tänka långsiktigt. Avskyr det! Varför kan det inte bara vara lätt och självklart. Jag vill inte! Jag vill vara barn och låta någon annan fatta mina beslut. Idag har jag varit lite barn, jag har ätit fiskgratäng som man värmer i micron, gått på barn-bio, druckit burkcola, ätit godis ur tablettaskar och sovit bort dagen. Jag har inte diskat, inte städat inte pluggat inte tränat inte tvättat håret inte planerat veckan inte gjort så mycket vettigt alls faktiskt. Jag har haft ångest och långtråkigt. Känt mig tjock och dålig. Depp. Det är inte kul jämt.


Idag sov jag utan att ställa någon klocka, jag unnade mig själv att sova ut. Sen har jag inte haft några krav på hela dagen, jag har gått på mysig bio med syster och systerson, popcorn och hela grejen. Filmen var bra och underhållande. Jag har tacklat jobbiga saker så gott jag kunnat och man är faktiskt bara människa, det är okej att vara ledsen. Sen har jag varit hemma och bara haft det skönt. Tänt ljus, ätit god mat och unnat mig mitt favoritgodis då jag faktiskt inte ätit godis på länge. Kollat på en mysig precis lagom underhållande film på tv. Perfekt återhämtning från helgen och precis rätt uppladdning för en ny tuff vecka. En bra dag. 

Två perspektiv, samma dag. Det går alltid att se livet ur olika synvinklar. Bara att välja.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0