Plugg-fik

Tog ett beslut att inte gå till mitt vanliga pluggfik idag. Av någon anledning så fick jag för mig att fiket ovanför biblioteket skulle ge mig den bästa pluggmiljön. ( Jag kan inte plugga hemma, får absolut ingenting gjort). På just det här fiket finns det en speciell barnhörna. Det här är barnvagnarnas barnvagns cafe. Skrikande barn, nervösa morföräldrar, tappade kakor, barn gör tåg av i princip alla stolar på hela cafet och tvingar sina stackars föräldrar att åka med på "gummibåts-tåget". De flesta mammor och pappor njuter av att släppa lös sitt skrikande barn bland andra skrikande barn så de kan dricka sin kopp kaffe i lugn och ro. Jag gillar det här stället egentligen, till exempel när ja är här med min syster och systerson. Vi släpper lös systersonen och han har skitkul och vi kan hänga. Det är perfekt. Det är jättebra att det finns. Men, inte när man ska plugga, jag har sömnigt läst några sidor i min statistikbok, druckit upp mitt kaffe och stängt in mig i musikens värld i desperata försök att stänga ute allt omkring. Får se hur länge jag orkar sitta här. I morgon går ja nog tillbaka till tryggheten och Soleo.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0